Avrupa’nın ilk şarjlı hibrit aracı Sakarya’da üretildi: Dünyaya ihraç edilecek
HR üretimine başlandı. Toyota’nın Avrupa’daki fabrikaları arasında şarj edilebilir otomobil üreten ilk fabrikası olarak önemli bir atılım yaptığı Yeni Toyota C-HR’nin çıkış töreni gerçekleştirildi. 4 farklı elektrifikasyon çözümü sunan yeni Toyota C-HR’nin 2 buçuk ayda yaklaşık 40 bin, gelecek yıl ise 140 bin adet üretilmesi planlanıyor.
Toyota Otomotiv Sanayii Türkiye’nin Sakarya fabrikasında üretilen, Avrupa’nın ilk şarjlı otomobili olan yeni nesil Toyota C-HR’nin törenle törenle açılışı gerçekleştirildi. 1.8 Hibrit, 2.0 Hibrit, 2.0 Hibrit 4 Çeker ve 2.0 Şarj Edilebilir Hibrit versiyonlarıyla farklı elektrifikasyon çözümleri sunan yeni Toyota C-HR, düzenlenen törenle montaj hattından çıktı. Yeni C-HR’de pek çok kaplama malzemesi ve plastik parçanın da aralarında bulunduğu 100’den fazla iç parça geri dönüştürülmüş malzemelerden üretiliyor ve bu oran öncekine göre iki katına çıkarıldı.
Türkiye’deki toplam yatırım 2,5 milyar Euro’ya ulaştı
Cumhuriyetin 100’üncü yılını yeni Toyota C-HR’nin seri üretimine başlayarak taçlandıran şirket, Toyota’nın Avrupa’daki fabrikaları arasında şarjlı otomobil üreten ilk fabrikası olarak önemli bir atılım yaparak Türkiye’yi hibrit otomobil üretimi haline getiriyor. temel. Tüm proje hazırlık süreci TMMT mühendisleri ve çalışanları tarafından yürütülen ve Toyota’nın C-SUV segmentindeki yeni tasarım yaklaşımını en çarpıcı şekilde yansıtan yeni Toyota C-HR, Hibrit ve Şarj Edilebilir Hibrit (PHEV) versiyonlarıyla satışa sunuluyor. Toyota Yeni Küresel Platformu (TNGA-2). üretilmeye başlandı. 308 milyon Euro’luk ek yatırımla üretimine başlanan yeni nesil Toyota C-HR ve PHEV akü üretimiyle Toyota’nın Türkiye’deki toplam yatırımı 2,5 milyar Euro’ya ulaştı. Yeni Toyota C-HR, Avustralya ve Yeni Zelanda’yı ihracat pazarlarına dahil ederek Okyanusya Bölgesi’ne ihracat yapmaya başladı. Ayrıca Sakarya’daki tesis bünyesinde kurulan yıllık 75 bin adet kapasiteli yeni akü üretim hattıyla şirket, Toyota’nın Avrupa operasyonlarında elektrifikasyon dönüşümünün merkezi haline geliyor.
Yılda 140 bin adet üretilmesi planlanıyor.
Yeni Nesil Toyota C-HR, C-SUV segmentindeki yeni tasarım yaklaşımını yansıtan etkileyici dış tasarımının yanı sıra, kullanıcı dostu dijital uygulamaları ve üst düzey performans ve kalite sunan iç tasarımıyla da dikkat çekiyor. Dünyada ilk kez Toyota Otomotiv Sanayi Türkiye tarafından üretilecek olan bu model, geniş bir müşteri kitlesine hitap ediyor. Aracın yıl sonuna kadar yaklaşık 2 buçuk ayda 35-40 bin adet üretilmesi planlanırken, 2024 yılında ise 140 bin adet üretilmesi planlanıyor.
“50 milyar dolarlık ihracatımızı her geçen gün artıracağız”
Yeni Toyota C-HR ile yeni ihracat pazarlarının olacağını belirten Toyota Otomotiv Endüstrisi Türkiye Genel Müdürü ve CEO’su Erdoğan Şahin, “Değerli çalışanlarımızın katkılarıyla her seferinde yeni başarılara imza attık. Çevre dostu teknolojiler kullandık. Yeni Toyota C-HR aracımızı 308 yıl önce hizmete aldık.” Milyon Avro yatırım yaptık ve toplam yatırım tutarımız 2,5 milyar Avro’ya ulaştı. Yeni Toyota C-HR ile yeni ihracat pazarlarımız olacak ve artık Toyota Türkiye yapımı otomobilleri Avustralya ve Yeni Zelanda’ya da ihraç edeceğiz. Bugüne kadar toplam yatırım miktarımız 50 milyar dolar. İhracatımızı her geçen gün artıracağız. Üretim, ihracat, yatırım ve istihdamla Türk ekonomisinin başarılı geleceğine ve rekabet gücüne katkıda bulunmanın mutluluğunu yaşıyoruz. Yeni projemiz, hibrit akü üretim hattımız ve çevre dostu su bazlı plastik boya hattımızla devreye aldığımız yeni tesislerimiz. Otomotiv Sektörüne yeni bir katkı sağlamanın mutluluğunu yaşıyoruz. “Bu başarıyı, mücadele ruhu yüksek, üstün sorumluluk ve sahiplenme duygusuna sahip büyük bir ekip çalışmasına borçluyuz” dedi.
“Cumhuriyetimizin 100. yılında yeni C-HR’ı müşterilerimizin beğenisine sunmanın mutluluğunu yaşıyoruz”
Cumhuriyetin 100’üncü yılında ürettikleri araçtan duyduğu mutluluğu dile getiren Şahin, “Fabrikamızda ürettiğimiz her aracın yüksek kalitesine, aralıksız mükemmellik arayışımızda, müşteri memnuniyetini ön planda tutarak kefil oluyoruz. Temel sorumluluklarımız arasında sosyal sorumluluklarımıza da önem vermeyi ihmal etmiyoruz.Toplumun gelişimine katkıda bulunmak.” Geleceğe yaşanabilir bir dünya bırakma hedefiyle, sürdürülebilir kalkınma hedeflerine paralel, sosyal sorumluluğu yüksek, örnek bir fabrika olarak faaliyetlerimize devam ediyoruz. Cumhuriyetimizin 100. yılında yeni Toyota C-HR’ı müşterilerimizin beğenisine sunmanın gurur ve mutluluğunu yaşıyoruz. Gelecek yıl üretimimiz 140 bin. Bu yıl da “Yeni başladık. Yılsonuna kadar 2,5 ay gibi bir sürede 35-40 bin C-HR üreteceğiz” dedi.
“Ürettiği 200 bin aracın yaklaşık yüzde 85’ini Avrupa’ya ihraç ediyor.”
Konuşmasına Cumhuriyetin 100’üncü yılını kutlayarak başlayan Japonya’nın Ankara Büyükelçisi Takahiko Katsumata, “Toyota Türkiye’nin başarısı uzun yıllardır devam ediyor. Toyota’nın başarısı, Türkiye’nin coğrafi avantajını ihracat merkezi olarak iyi kullanmasından kaynaklanıyor” dedi. Ülkenin genç iş gücüne değer vermesi ve bunun gelecekteki potansiyelin çok iyi anlaşılmasından kaynaklandığını ifade etmek isterim.Yeni C-HR aracının üretim merkezi olarak Türkiye’yi seçmemizin en büyük nedenleri bunlardır.Özellikle vurgulamak isterim. Toyota Türkiye’nin ülke ekonomisine, ihracatına ve istihdamına katkısı. Şirket yıllık 200 bin araç üretiyor. Bunun yaklaşık yüzde 85’ini Avrupa’ya ihraç ediyor. Ayrıca Türk firmalarıyla farklı bir kulüp, insan kaynağının geliştirilmesini ve transferini sağlıyor. Üretilecek ikinci nesil hibrit C-HR, Türkiye’de üretilen ilk araç olacak. Emeği geçen herkese en derin saygılarımı sunuyorum. Yaşasın Türkiye Cumhuriyeti, yaşasın Toyota” dedi.
“Türkiye’nin dünya yatırımlarındaki payını artırmak istiyoruz”
Cumhurbaşkanlığı Yatırım Ofisi Başkanı Burak Dağlıoğlu, “Bugün çok değerli bir aracın boşaltma töreni için Sakarya’da toplandık. Toyota 30 yıldır Türkiye’de yatırım yapmaya, araç üretmeye, ihracat yapmaya devam ediyor. Elbette bu bir proje değil. Tesadüf, 30 yıldır devam eden bu başarı hikayesi, Sayın Cumhurbaşkanımızın liderliğinde uyguladığımız politikalarla Türkiye artık küresel bir üretim merkezi haline geldi, bölgesinde önemli bir üretim, Ar-Ge ve lojistik merkezi haline geldi. Bugün bu törende bulunmaktan ve şirketi tebrik etmekten mutluluk duyuyoruz.Geçmişteki başarılarla övünmek elbette bugünün de anlamıdır.Tebrik etmek önemli olsa da geleceğe yönelik hazırlıklar da yapmamız gerekiyor.Bu yıl 100.yılımızı kutluyoruz. Türkiye Cumhuriyeti’nin ikinci yüzyılı olan Türk yüzyılını Sayın Cumhurbaşkanımızın liderliğinde başlatıyoruz ve özellikle Toyota tarafındaki yöneticilere vermek istediğiniz mesaj gelecektir. 21. yüzyıla yönelik hedeflerimiz var. Türkiye’yi dünyanın en büyük 10 ekonomisinden biri haline getirmek istiyoruz. Türkiye’nin dünya ticaretindeki payını artırmak istiyoruz. “Türkiye’nin dünya yatırımlarındaki payını artırmak istiyoruz” dedi.
“Burada üretilen araç Made in Turkey olarak tüm dünyaya gidecek”
Dünya pazarında satılacak ve Sakarya’da üretilecek aracın şehrin gururu olduğunu belirten Dağlıoğlu, “Şirket yöneticilerini zaten çok iyi bildikleri bu ülkeye yatırımlarını artırmaya davet ediyoruz. Biliyoruz.” Bu ülkede otomobil sektörünün ne kadar güçlü olduğunu ve mobilite sektörünün gelecekte buna çok başarılı bir şekilde ev sahipliği yapacağını düşünüyorum.” elektrikli araçlar, hidrojenli araçlar ve diğer alternatif yakıtlı karbon nötr araçlar başta olmak üzere yeni teknolojilere Türkiye’de daha büyük yatırımlar yapmanızı bekliyor ve hedefliyoruz. Özellikle 30 yıldır faaliyet gösteren firmanın ülkemizde Ar-Ge merkezi, mühendislik merkezi veya tasarım merkezi kurmasını teşvik ediyoruz. “Sizi davet ediyoruz. Burada üretilen araç Made in Turkey olarak tüm dünyaya gidecek ve unutmayalım ki bu araç Sakaryalı bir araç. Bu şehrimizin gururu. Bu tüm Toyota ailesinin başarısıdır, Paydaşlarımız, bu şehir ve bu ülke” dedi. – SAKARYA