Ekonomi

İstanbul – Ankara hattına ‘Süper Hızlı Tren’ geliyor

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, ÖZBİR Vagon Sanayi AŞ’nin İsviçre Devlet Demiryolları için Sakarya’nın Arifiye ilçesindeki tesislerinde ürettiği yeni nesil akıllı demiryolu bakım araçlarının teslim törenine katıldı. Bakan Uraloğlu, törende yaptığı konuşmada, 2002 yılında 10 bin 948 kilometre olan demiryolu ağını 14 bin 165 kilometreye çıkardıklarını, ülkeyi tanıtarak 2 bin 251 kilometre yüksek hızlı tren ağı inşa ettiklerini söyledi. sıfırdan hızlı trene geçiş. Ankara-Eskişehir,Eskişehir-İstanbul, Ankara-Konya,Konya -Karaman ve Ankara-Sivas hızlı tren sınırlarını hizmete açtıklarını hatırlattı.

İstanbul – Ankara yolculuk süresi 80 dakikaya düşecek

Son dönemde gündeme gelen “Ankara-İstanbul Süper Hızlı Tren Hattı”nın avan proje çalışmalarını tamamladıklarını belirten Uraloğlu, “Süper hızlı tren hattımızın güzergah uzunluğu 344 kilometre olacak” Saatte 350 kilometre hıza ulaşacak trenlerimizle İstanbul-Ankara arasını 80 dakika yolculuk süresine sahip olmayı planlıyoruz. Burada yeni sistemle sadece zamandan ve hızdan tasarruf etmeyeceğiz, aynı zamanda teknolojiyi de inşallah ülkemize kazandıracağız. saatte 350 kilometre hıza ulaşabilen ülkemize ulaşıyor.

Gebze’den Yavuz Sultan Selim Köprüsü üzerinden geçerek İstanbul Havalimanı’na ve son olarak Çatalca’ya ulaşacak Kuzey Marmara Yüksek Hızlı Tren Hattı projesinin de planlamasını tamamladık. 2053 Ulaştırma ve Lojistik Master Planı ve Yol Haritası ile Ankara-İzmir, Mersin-Adana-Gaziantep, Halkalı gibi tüm hızlı tren projelerimizi tamamladığımızda hızlı tren hizmeti alan il sayımızı 52’ye çıkaracağız. -Kapıkule. “Demiryolu hat uzunluğumuzu 28 bin 590 kilometreye çıkarmış olacağız” dedi.

“Her şeyi elden geçirdik”

Demiryolu hatlarını limanlara, havalimanlarına, lojistik merkezlerine bağlayarak kombine taşımacılığa uygun yeni bir yaklaşımla ele aldıklarını belirten Bakan Uraloğlu, “Demiryollarına son 22 yılda 22,1 milyar dolar yatırım yaptık. Demiryollarımızın tamamını yeniledik.”

Cumhuriyetin 100. yılında ilk milli elektrikli tren setlerinin hizmete açıldığını, yüzde 70 yerli üretimle üretilen sürücüsüz milli metro aracının raylara konulduğunu, ilk yerli ve milli metro sinyalizasyon sistemlerinin yapımına başlandığını ifade eden Dr. Kullanıldığını belirten Uraloğlu, “Ülkemiz ‘Yeni Sakarya’ dediğimiz saatte 160 kilometre hıza sahip. İlk milli ve yerli elektrikli tren seti projemizde 2 adet prototip seti tamamlayarak hizmete aldık. Seri üretime başladık ve 2030 yılına kadar bu tren setlerinin sayısını 56’ya çıkarmayı planlıyoruz” dedi.

Uraloğlu, şöyle konuştu: “Kalkınma Yolu Projesi ile Hindistan, Doğu Asya ve Basra Körfezi ülkelerinden gelen yükleri, Irak’ın güneyinde inşa edilen Fav Limanı’na, 1.200 kilometrelik iki hat inşa ederek Türkiye’ye taşımayı planlıyorlar. Karayolu ve demiryolu yolu ile ulaşımı sağlayacağız, “Buradan ulusal ağımıza bağlayarak limanlarımıza ve diğer ülkelerle olan sınır geçişlerimize ulaşımı sağlayacağız. “Bu sayede Güney Asya ve Ortadoğu’yu yeni bir rota üzerinden Avrupa, Kafkaslar ve Kuzey Afrika’ya bağlayacağız” dedi.

Tarihi İpek Yolu’nu yeniden canlandırmayı amaçlayan “Tek Yol, Tek Kuşak” girişiminin en önemli halkası olan Bakü-Tiflis-Kars demiryolu hattını da inşa ettiklerini hatırlatan Uraloğlu, bu proje kapsamında; Asya-Avrupa kıtaları arasında kesintisiz demiryolu taşımacılığını mümkün kılan MARMARAY ve Londra, 1920’den Pekin’e kadar güvenli, kısa ve ekonomik bir uluslararası demiryolu koridoru da inşa ettiklerini söyledi.

“Türk şirketleri dünyada marka oluyor”

Türk firmalarının hayata geçirdikleri projelerle dünyada marka yaratmaya devam ettiklerini vurgulayan Uraloğlu, “Milli elektrikli tren seti projemiz için makinist masaları ve üst etek üreten ÖZBİR, değerli paydaşlarımızdan biri oldu. 8 adet üretecekler” İsviçre Devlet Demiryolları için yeni nesil katener hattı montaj ve söküm araçları, 28 1 adet vinçli yol bakım aracı, Alman Devlet Demiryolları için 5 milyon euroluk hibrit yol bakım kabini üretimi ile ülkemize 7 milyon euroluk katma değer sağlayacaklar ve ÖZBİR Vagon’un İsviçreli Müller Technologies firması için tasarladığı, ürettiği ve montajını yaptığı 1,5 milyon euroluk hibrit lokomotif kabini, “Çalışmalarına devam ediyorlar” dedi.

3 uçak aynı anda iniş ve kalkış yapabilecek

Bakan Uraloğlu, İstanbul Havalimanı’nda 2022 yılından bu yana “Eşzamanlı Bağımsız Üçlü Paralel Pist Operasyonları” uygulaması üzerinde çalıştıklarını belirterek, “Uygulamanın hayata geçmesiyle 3 uçak aynı anda bağımsız üçlü iniş ve kalkış yapabilecek. İstanbul Havalimanı’nda eğitimlere önümüzdeki ay, bu yılın sonunda da denemelere başlayacağız. “Türkiye’de açtığımızda Avrupa’da bir ilk olacak” diyen Bakan Uraloğlu, uygulamayla birlikte hava trafiğinin de sağlanacağını söyledi. İstanbul Havalimanı’nda güvenle.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu