Tüketiciler Birliği Başkanı Şahin, 2022 yılında gelen tüketici şikayetlerini değerlendirdi.
Tüketiciler Birliği Genel Başkanı Mahmut Şahin, 2022 yılı tüketici şikayetlerini değerlendirdi.
Şahin, Kayseri’deki birlik avukat ofisinde düzenlediği basın toplantısında, Tüketiciler Birliği’nin Türkiye’nin 40 ilinde şube ve temsilcileriyle faaliyet gösteren bir tüketici örgütü olduğunu hatırlattı.
Her yıl şikayetlerin yüzde 100’ünün mal ve hizmetlerle ilgili olduğunu dile getiren Şahin, bu yıl tam tersini yaşadıklarını söyledi.
Şahin, 2022 yılında gelen şikayetlerin sadece yüzde 38’inin alınan mal ve hizmetlerle ilgili olduğunu belirterek, şunları kaydetti:
“Her yıl ilk sırayı bankalar, ikinci sırayı ise GSM operatörleri alırdı. Uzaktan satış, internet hizmetleri, mobilya, beyaz eşya veya elektronik teknik servislerle ilgili şikayetler birbirinin yerine geçerdi. Bu yıl tüketici hakem heyetleri, Yüzde 32 ile ilk sırada Şaşırtıcı bir durum Tüketiciyi korumak için kurulan tüketici hakem heyetleri tüketicinin en çok şikayet aldığı kurum oldu Şikayetler kaymakamlıklara bağlı ilçe hakem heyetleri ile ilgili yüzde 32 Aldığımız 14 bin 763 şikayetin tamamı ilçe hakem heyetleriyle ilgili.”
“Çoğunlukla satıcı lehine kararlar alındı”
Bölge hakem heyetlerinin kararlarının büyük bir kısmının satıcı lehine sonuçlandığını öne süren Şahin, Tüketici Kanunu’na aykırı olarak satıcı lehine verilen kararlardan dolayı tüketicilerin hakem heyetlerine şikayette bulunduğunu belirtti.
Şahin, bu kararların başında çekilme maliyetinin geldiğine dikkat çekerek, şunları söyledi:
“Tüketici abonelik hizmeti alıyor ve bu hizmetten caydığında kanunda ‘bir yıldan fazla olduğunda’ demesine rağmen bölge hakem heyetleri cayma bedelini ödemek için istekli bir yarışa girdi. istekli bir yarışa girdiler.Tüketici aleyhine kararlar verdiler.yazar ama hakem heyeti neden böyle karar verdi?’ Özel okullarla ilgili olarak pandemi döneminde fiyat iadesi konusunda hakem heyetleri hep okulların lehine karar vermiştir.Bu alanda uzmanlar çalışıp araştırarak ve hukuka uygun kararlar alarak tüketicilerin şikayet etmediği bir kurumdur.”
Şahin, ikinci sıradaki şikayetlerin yüzde 30 ile hukuk bürolarından oluştuğunu, bazı hukuk bürolarının insanları idam, hapis ve sicil bozmakla tehdit ettiğini öne sürerek, bunun Türkiye Barolar Birliği’nin sorunu olduğunu ve mesleğin prestijini sarsacak bir sonuç vermiştir.
Şikayetlerde üçüncü sırada uzaktan satışların olduğunu anlatan Şahin, dördüncü sırada kiracı-kiracı konularının yer aldığını söyledi.
Şahin, bölge hakem heyetlerinin aldıkları kararların hukuka ve hukuka uygun olmadığını her zaman Bakanlığa ilettiklerini sözlerine ekleyerek, bölge hakem heyetlerinin kapatılarak görevlerinin yerel yönetimlere devredilmesi yönünde bir gelişme beklediklerini sözlerine ekledi. il hakem heyetleri